ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | autoryzowany salon - firmowy leasing | sprzedaż i finansowanie | samochody osobowe i dostawcze zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl

Renault LAGUNA

Pierwsza generacja Renault Laguna miała opinię najpiękniejszego samochodu w swojej klasie. Druga generacja była pojazdem najlepiej wyposażonym, najbardziej nowoczesnym i najbezpieczniejszym w swoim segmencie. Trzeba była najbardziej solidna. Czwartej... nie doczekaliśmy...

Swoją zawodową przygodę z Renault zacząłem w momencie wprowadzenia na rynek Laguny III. Jedna z premierowych reklam internetowych wykorzystywała jako podkład muzyczny suitę wiolonczelową G-dur BWV 1007 J. S. Bacha. Uważam to za świetne posunięcie. Już sama muzyka genialnego Jana Sebastiana podprogowo sugerowała, że oto wchodzi na rynek samochód ocierający się o perfekcję, prestiżowy, skierowany do wyjątkowo wymagającego odbiorcy. Zabieg ten zapewne był potrzebny w kontekście niejednoznacznych opinii na temat Laguny II... ale Laguny już z nami nie ma. Jej rynkowa śmierć zbiegła się z agonią całego europejskiego segmentu D. A o zmarłych mówimy tylko dobrze. Co dobrego zostanie nam w pamięci po Lagunie?

Bezpieczeństwo to obecnie jedno z najważniejszych kryteriów wyboru samochodu. Pod koniec XX wieku więcej się jednak mówiło o luksusie, osiągach czy walorach ekonomicznych. Może dlatego, że osiągi łatwiej było zmierzyć niż poziom bezpieczeństwa. W listopadzie 1996 roku powstała niezależna organizacja Euro NCAP realizująca testy służące ocenie bezpieczeństwa pojazdów. Po ogłoszeniu pierwszych rezultatów testów producenci aut skrytykowali procedurę badawczą. Ocenili, że wymagania są zbyt duże i żaden samochód nie jest w stanie uzyskać maksymalnej oceny, którą były wówczas cztery gwiazdki. Niedługo potem cztery gwiazdki, jako pierwszy samochód na świecie, otrzymało Volvo S40. Kryteria oceny bezpieczeństwa znów zostały podniesione. W czerwcu 2001 roku Renault Laguna II było pierwszym samochodem, który otrzymał 5 gwiazdek w testach organizacji Euro NCAP.

Karta "wolne ręce" (hands-free) zwana jest przez wielu systemem bezkluczykowym. Laguna II stała się pierwszym masowo produkowanym samochodem oferującym kartę hands-free. Nazwano ją VSC („Véhicule Sans Clé” – samochód bez kluczyka). Moim zdaniem mówienie o systemie "bezkluczykowym" nie oddaje istoty tego rozwiązania, ponieważ karta posiada tradycyjny kluczyk. Inna sprawa, że o istnieniu tego kluczyka większość użytkowników nawet nie wie... co tylko dobrze świadczy o działaniu systemu. Kluczyk bowiem pełni funkcję głównie rezerwową. W codziennym użytkowaniu za "bezkluczykowe" otwieranie / zamykanie samochodu odpowiedzialny jest chip umieszczony w karcie. Jest on zaprogramowany tak, aby stale „komunikować się” z samochodem, z którym jest sparowany. Chip ten przy potwierdzeniu komunikacji z samochodem (zbliżeniu się kierowcy do pojazdu) pozwala otworzyć samochód. Kiedy chip przestaje odpowiadać (kierowca oddala się od pojazdu), pokładowy moduł elektroniczny wysyła sygnał zablokowania drzwi. 

Karta hads-free jest ciągle rozwijana i oferowana w większości aktualnej gamy pojazdów Renault.

Laguna III dawała niezwykłą pewność i przyjemność prowadzenia. To było coś, czego nie można było znaleźć w danych katalogowych - tego trzeba było doświadczyć. Był to samochód bardzo dobrze wyważony, z dobrze zestrojonym zawieszeniem. Z jednej strony było ono na tyle twarde, że dawało pewność prowadzenia. Z drugiej strony było na tyle miękkie, że gwarantowało komfort podróżowania nawet na gorszych nawierzchniach. W roku 2008 w Lagunie III w wersji GT pojawił się system tylnej osi skrętnej, dzięki czemu samochód miał wszystkie koła skrętne - 4Control. Przy prędkości  do 60 km/h tylne koła skręcały w przeciwnym kierunku do przednich. Pozwalało to osiągnąć średnicę zawracania porównywalną z niektórymi samochodami segmentu B. Powyżej prędkości 60 km/h koła tylnej osi skręcały w tym samym kierunku co koła osi przedniej. Dawało to poczucie kontroli nad pojazdem i precyzji prowadzenia przy łukach lub niespodziewanych manewrach przy większych prędkościach. Jeżeli ktoś powie, że 4WD jest lepsze niż 4Control, to powiem tak: 4WD jest przede wszystkim inne niż 4Control i ma tylko jedną zaletę względem tylnej osi skrętnej - lepszą przyczepność. Nie daje jednak takiej precyzji prowadzenia jak 4Control. Do tego więcej kosztuje, więcej waży (czyli musi zniwelować gorszą trakcję wynikającą z jego własnej masy), a nade wszystko w ogóle nie poprawia skrętności w ruchu miejskim i przy manewrach.

System 4Control jest ciągle rozwijany i oferowany w wyższych modelach aktualnej gamy pojazdów Renault.

Laguna III występowała aż w trzech wersjach nadwozia: liftback, kombi i coupe. W uproszczeniu można powiedzieć, że dwie pierwsze wersje kupowało się rozumem, a tę trzecią sercem. Ponadczasowy design coupe sprawił, że ta wersja zestarzała się najwolniej... a może i wcale się jeszcze nie zestarzała. To był ten samochód, za którym przechodnie i inny kierowcy się oglądali. Ponadczasowa linia Laguny Coupe, mocne silniki i 4Control zaskarbiły sympatię wielu kierowców. Samochód doskonale łączył komfort, precyzję prowadzenia ze sportową stylizacją. Pamiętam, jak jedną z takich Lagun Coupe kupił niespełna 25-letni człowiek mając dopiero pierwszą pracę na okresie próbnym. Rata kredytu była w tej samej wysokości, co jego pensja. Jakim sposobem otrzymał kredyt? Za poręczeniem ojca. A czemu ojciec poręczył? Bo syn skończył studia, które ojciec określił jako najlepszy wybór drogi zawodowej dla swojego syna. Poza tym ojciec powiedział wprost synowi: albo kupisz sobie tego typu samochód jako kawaler, albo dopiero jak twoje dzieci dorosną i wyjdą z domu :)

 

Napisz lub zadzwoń

 

Mateusz Homa - handlowiec

 
 

Porozmawiajmy o nowym samochodzie dla Twojej firmy!

zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl   +48 663 399 388