ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | autoryzowany salon - firmowy leasing | sprzedaż i finansowanie | samochody osobowe i dostawcze zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl

Dacia LOGAN

Rzec by można, że od Logana wszystko się zaczęło, bo to właśnie ten model był pierwszym samochodem stworzonym i produkowanym przez “nowożytną” Dacię. Był rok 2004, kiedy decyzją zarządu Renault wszedł na rynek wyjątkowo przystępny cenowo Logan sedan, który z czasem doczekał się wersji MCV (kombi), Van i Pick-up.

Nic dwa razy się nie zdarza? Być może..., ale nie w przypadku Dacii. Rumuński producent samochodów od początku współpracował z koncernem Renault. Z czasem się od niego uniezależnił, by potem... uzależnić się niemalże całkowicie, kiedy w 1999 roku Renault wykupiło fabrykę obejmując 99,43% akcji. Nowy właściciel całkowicie zreformował proces produkcji inwestując ponad miliard euro w odnowienie i rozwój zakładu produkcyjnego. Następnie opracował i wdrożył do produkcji zupełnie nowy model - Dacię Logan.

Samochód został opracowany z myślą o mniej zamożnych rynkach, by na bazie rozwiązań sprawdzonych w innych modelach zaoferować nowy pojazd w cenie nie wyższej niż 5000 euro. Co znaczy słowo "nowy" w tym przypadku? Po pierwszy chodzi o nowe myślenie nt. samochodu oferowanego na rynku europejskim. Wszyscy w tamtym czasie ścigali się pod względem mocy silników, bogatego wyposażenia, innowacji, a Logan miał być pod tym względem powściągliwy, oferując jedynie to, co niezbędne. Po drugie zaś, chodziło o to, by klient za 5000 euro mógł kupić samochód fabrycznie nowy. Zwykle w tamtym czasie taka kwota wystarczała na zakup samochodu używanego, po gwarancji, nieprzewidywalnego w dalszym użytkowaniu. Logan zaś, jako fabrycznie nowy pojazd, oferował gwarancję i niskie koszty użytkowania. 

Pod względem technologicznym Logan nie oferował niczego nowego. Czerpał z rozwiązań wdrożonych wcześniej w produkcji Clio, Thalia, Modus i Megane. Gwarantowało to zarówno niższy koszt wdrożenia modelu do produkcji, jak też wysoką niezawodność wynikającą z wykorzystania sprawdzonych już wcześniej rozwiązań. No właśnie: jak to było z tą niezawodnością Logana i marki Dacia w tamtym okresie? Kiedyś zapytał mnie o to jeden klient, który nie oczekując na moją odpowiedź sam sobie odpowiedział mówiąc "tak na logikę - to musi być niezawodne, skoro w tym samochodzie nie ma połowy rzeczy, które psują się w innych samochodach" :)

Logan kolejnej generacji był samochodem zdecydowanie bliższym pod względem technologicznym i wyposażeniowym ówczesnym konstrukcjom Renault. Samochód również bardzo dobrze wyglądał - zarówno sedan jak i kombi posiadały harmonijną i proporcjonalną sylwetkę. We wnętrzu królowała oszczędność formy i zorientowanie na funkcjonalność. Zegary i wskaźniki - jak to w Dacii - pozostały proste i czytelne. Klamki, dźwignie i pokrętła znane były z innych konstrukcji Renault. No i ta przestrzeń…Do samochodu łatwo się wsiadało, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu. Miejsca na nogi na tylnej kanapie było całkiem sporo, nawet jeżeli siedzący z przodu kierowca był odsunięty nieco do tyłu. Bagażnik? Więcej niż ponadprzeciętny, bardzo pojemny.

Logan ciągle jest produkowany i oferowany na wielu rynkach. W polskiej ofercie Dacii jego brak nie jest zbyt odczuwalny, gdyż na miasto zdecydowanie lepszą propozycją jest kompaktowe Sandero. Z kolei dla rodzin bardziej funkcjonalnym od Logana MCV samochodem jest Jogger.

Napisz lub zadzwoń

 

Mateusz Homa - handlowiec

 
 

Porozmawiajmy o nowym samochodzie dla Twojej firmy!

zapytaj@renault-dacia.warszawa.pl   +48 663 399 388