Salon RENAULT w Warszawie - DECAR

Samochody osobowe i dostawcze - kredyt, leasing, najem długotermionowy

DECAR WARSZAWA

Renault CLIO i CLIO Grandtour

W historii motoryzacji XX wieku odnotować można dość powszechny zwyczaj cyfrowego oznaczenia modeli, np. Mazda 121, Peugeot 201 czy Renault 5. Renault projektując następcę “piątki” postanowiło z tą historią zerwać… nazywając model imieniem greckiej muzy historii - Klio („Głosząca sławę”, „Sławiąca”; gr. Κλειώ Kleiṓ, od gr. kléos ‘sława’, kleíein ‘wsławiać’, łac. Clio). Tym samym - rzecz by można - w roku 1990 w Renault skończyła się era “cyfryzacji”, bo w kolejnych segmentach pojawiły się również niecyfrowe nazwy modeli jak Megane, Twingo czy Laguna.

Clio jest reprezentantem małych kompaktów, czyli hatchbacków, w których liczy się uniwersalność wyrażona bogatym wyposażeniem, wysokim parametrami użytkowymi, komfortem, bezpieczeństwem i niskimi kosztami użytkowania. A wszystko to musi być wyrażone w formie atrakcyjnego dla oka nadwozia. Jaka jest zatem sylwetka CLIO IV? Odpowiedź może być różna, ale każda będzie prawdziwa. Można bowiem powiedzieć, że samochód posiada charakter sportowego 3-drzwiowego coupe dzięki podniesionej tylnej bocznej linii nadwozia i klamkom tylnych drzwi dyskretnie ukrytym w tylnym słupku. Jest to też samochód poniekąd klasyczny, ponieważ posiada idealnie wyważone proporcje nadwozia. Nade wszystko jest to jednak samochód zmysłowy, a wręcz seksowny (listwy bocznych drzwi podkreślają wcięcie w talii, a muskularne tylne nadkola przywodzą na myśl wydatne biodra).

Ale Clio nie tylko kusi z zewnątrz. Wewnątrz jest to samochód zorientowany na użytkownika, doskonale dostosowany do oczekiwań kierowcy i pasażerów. Wyposażenie jest bogate, obsługa elementów sterujących jest intuicyjna i prosta, a fotele są bardzo wygodne. Niby nic takiego, a jednak nie każdy samochód w tym segmencie jest tak udany. Samochód bardzo dobrze się prowadzi, gdyż jego układ jezdny jest udanym kompromisem pomiędzy pewnym prowadzeniem a komfortem. Z jeden strony pojazd jest stabilny i ograniczone są przechyły boczne. Z drugiej jednak strony osiągnięto charakterystykę zawieszenia sprawnie tłumiącego poprzeczne nierówności. To nie jest zawieszenie ani za miękkie, ani za twarde. To jest zawieszenie optymalne jak na tę klasę samochodu.

Po co Renault, które ma swojej gamie większe samochody jak Megane czy Scenic oferuje Clio w wersji kombi? Clio Grandtour to propozycja dla tych, którzy przy zachowaniu niższych kosztów zakupu i eksploatacji, właściwych dla Clio, chcą jeździć samochodem o lepszych właściwościach użytkowych. Jest to idealne auto dla młodych rodzin oraz firm poszukujących zgrabnego i taniego w eksploatacji samochodu z większym bagażnikiem.

Tags: Renault, kombi, samochód miejski, hatchback, Clio

UA-358204-8