Renault KANGOO
Renault Kangoo to kombivan, czyli coś pośredniego pomiędzy nadwoziem kombi a vanem. W wersji osobowej samochód jest uniwersalnym pojazdem do użytku rodzinno-zawodowego, czyli np. od poniedziałku do piątku do hurtowni i do klientów, w sobotę na rodzinną wycieczkę, a w niedzielę do teściów z rodziną na obiad.
Renault KADJAR
Niektórzy mówią, że Kadjar to większy brat Captura, co poniekąd jest prawdą. No bo że jest większy, to widać na pierwszy rzut oka. Że brat… pewnie tak, skoro ten sam projektant go opracował i skoro ten sam koncern go produkuje. Jedynak nie tylko rozmiar je różni, ale również styl, funkcjonalność i właściwości jezdne. No to po kolei…
Renault ESPACE
Wygląd luksusowego crossovera, funkcjonalność rodzinnego vana i komfort jazdy właściwy wysokiej klasy limuzynie - właśnie taki jest Renault Espace najnowszej, piątej generacji. Nim wspomnę o jego unikalnym stylu i niespotykanych w innych samochodach rozwiązaniach, chciałem kilka słów poświęcić pierwszej generacji modelu. Renault Espace z roku 1984 był bowiem prekursorem nowego motoryzacyjnego trendu samochodów wielkoprzestrzennych. Był to pierwszy rodzinny samochód tego typu w historii europejskiej motoryzacji (w USA kilka miesięcy wcześniej premierę miał Chrysler Voyager).
Renault SCENIC i Grand SCENIC
Dzisiaj III generacja Renault Scenic jest jednym z przedstawicieli segmentu kompaktowych, rodzinnych vanów. Warto wiedzieć, że pierwsza generacja modelu właśnie ten segment tworzyła, gdyż był to pierwszy kompaktowy MPV w europejskiej historii motoryzacji. Scénic to skrót od Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, co można przetłumaczyć jako koncepcja samoistnego bezpieczeństwa w nowym innowacyjnym samochodzie. Samochód oficjalnie wprowadzony został na rynek w 1996 roku i został wybrany Europejskim Samochodem Roku 1997.